طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل

ساخت وبلاگ

رابطه رنگ ها و احساس در وب سایت

  •  

رابطه رنگ ها و احساس در وب سایت

از نظر روانشناسی هر رنگ یک حس متفاوت را به کاربر منتقل می کند پس در طراحی یک وب سایت بسیار مهم است که بدانیم از چه رنگ هایی به چه منظوری استفاده میکنیم.در این مطلب اشاره دقیقی به این موضوع شده است.

رنگ های گرم و سرد

رنگ های گرم شامل رنگ زرد ، قرمز و نارنجی هستند . این رنگ ها رنگ های تاکید کننده نام دارند زمانی که بخواهیم موضوعی در نظر کاربر بیشتر جلوه کتد از این رنگ ها استفاده می کنیم. رنگ های گرم حس راحتی به کاربر می دهد و باعث فعال شدن عکس العمل های مغزی می شود و به کاربر حس هیجان ، عشق ، و در بعضی موارد عصبانیت را منتقل می کند. همچنین استفاده از طیف رنگی گرم باعث کوچکتر شدن فضای موجود میشود.

رنگ های سرد شامل رنگ سبز ، آبی و بنفش هستند.

رنگ های سرد حس امنیت و آرامش را به کاربر می دهند این رنگ ها بر خلاف رنگ های گرم باعث بزرگتر دیده شدن فضا میشوند. ایراد این رنگ ها در این است که فضا را  سرد تر از آنچه هست نشان می دهند پس برای حل این مشکل باید این رنک ها را همراه رنگ های خنثی (سفید ، مشکی) استفاده کنیم.

رنگ بندی در سایت

رنگ قرمز:  رنگ تاکید است. طیف رنگی قرمز به کاربر حس عشق ، قدرت و رشد و نمو را می دهد

رنگ سبز: یکی از آرامبخش ترین رنگ ها است. سبز روشن (با مقداری زرد) شادی آور و نورانی است. سبز تیره حس ثبات و امنیت را القا می کند. این رنگ بیشتر مارا یاد ثروت و اسکناس می اندازد.

رنگ آبی: رنگ صلح و امنیت است. آبی به دلیل اینکه حس دوستی را القا می کند به عنوان رنگ برخی شکه های اجتماعی مانند (فیسبوک و توییتر) انتخاب شده است.

رنگ زرد: رنگ زرد شادی آور است این رنگ انرژی زائی و تشویق در ارتباط را لقا می کند.

رنگ سیاه و سفید: این رنگ ها خالص ترین شکل رنگ هستند . هر یک معنای سادگی و اداری بودن را می رسانند.

 

 

فرضیه رنگ چیست؟

تنها هنرمندان و طراحان اهمیت واقعی فرضیه رنگ را می دانند. رنگ ها و ترکیب آنها تأثیر خاصی در چشم بیننده گذاشته و می توانند باعث ایجاد پاسخ های احساسی متفاوتی در فرد شوند.

فرضیه رنگ ها از گذشته توجه دانشمندان و هنرمندان زیادی را به خود جلب کرده است و موضوعات متفاوتی را شامل می شود. بعضی از قوانین اولیه فرضیه به سال ۱۴۳۵ بر می گردند، یعنی زمانی که انقلابی ایتالیایی، لئون باتیستا آلبری نوشت :

 با ترکیب کردن رنگ ها می توان رنگ های جدید ساخت اما تنها چهار رنگ واقعی وجود دارند – دقیقا مانند چهار عنصر طبیعت. اما همین چهار رنگ می توان تعداد بی شماری رنگ ایجاد کنند. قرمز رنگ آتش است، آبی رنگ هواست، سبز رنگ طبیعت است و سیاه و خاکستری رنگ زمین

لئون باتیستا آلبری

و فرضیه پردازان بعدی مانند داوینچی و نیوتون نیز ثابت کرده اند سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی هستند. فرضیه رنگ های مدرن توسط هنرمند آمریکایی آلبرت مانسل در اواخر قرن نوزدهم پیشنهاد شد. در این فرضیه به جای در نظر گرفتن سه رنگ اصلی، مفهوم فضای رنگ ها پیشنهاد گردید که در واقع خصوصیات ظاهر، ارزش و خلوط رنگ بودند. تحقیقات هلمنولتز، مکسول و هرنینگ نیز از فرضیه مانسل حمایت می کردند. چهارچوب سه بعدی او اساس علم رنگ ها در روانشناسی است.
در دهه های گذشته فرضیه رنگ دیجیتال نیز پیشنهاد شده است. فرضیه پردازان، طراحان و توسعه دهندگان وب در تلاش هستند تا مشخص کنند رنگ ها چه احساسات و معنایی را در پلتفورم های دیجیتال به بینندگان انتقال می دهند.

فرضیه رنگ ها چه ربطی به طراحی صفحه لندینگ شما دارد؟

حال در عصر دیجیتال افراد بیشتری به فرضیه رنگ ها اهمیت می دهند. وقتی مشتریان از وب سایت شما دیدن می کنند معمولا طی چند ثانیه تصمیم می گیرند که از سایت شما خوششان می آید یا خیر.

برای همین است که صفحه لندینگ جذاب برای موفقیت اینترنتی حیاتی هستند.

اگر نتوانید بسیار سریع جلب توجه کنید و حس اعتماد بازدیدکنندگان را جلب نمایید به احتمال زیاد دیگر موفق نخواهید شد چنین تأثیری در آنها بگذارید.

فرضیه رنگ ها به دو روش در طراحی صفحه لندینگ موفق تأثیر گذار است:

  1. ترکیبات رنگ متضاد و قابلیت خوانده شدن مطالب
  2. ارتباطات رنگی روانی

با استفاده از این دو روش و صرف زمان برای انتخاب ترکیبات رنگ هدفمند می توانید صفحه ای موثرتر داشته باشید تا اینکه تنها رنگ هایی را انتخاب کنید که فکر می کنید قشنگ‌تر هستند. این کار باعث می شود بازدیدکنندگان صفحه لندینگ شما در چند ثانیه اول به سمت شما جذب شده و افراد بیشتری بعد از دیدن سایت به لیست مشتریان شما اضافه شوند. بنابراین صفحه لندینگ جذاب می تواند با رنگهایی بهتر باعث افزایش فروش شما گردد و به تجارت شما کمک های شایسته ای نماید.

انتخاب رنگ ها چه پیامی را به بازدیدکنندگان می رساند؟

بسیار مهم است که در زمان طراحی صفحه لندینگ روانشناسی رنگ ها را نیز در نظر بگیرید. اگر به معنای رنگ های انتخاب شده نگاه کنید، می فهمید که ترکیب رنگ های سایت شما چه پیامی را به بازدیدکنندگان انتقال می دهد. ممکن است رنگ های انتخاب شده حتی معنایی را منتقل کنند که شما قصد انتقال آن را نداشته باشید.

رنگها احساسات متفاوتی ایجاد می نمایند
رنگها احساسات متفاوتی ایجاد می نمایند

آبی نشان دهنده اعتماد، تعهد و صداقت است. همین طور این رنگ مفاهیم ارتباط بر قرار کردن، منطق و جذابیت را نیز منتقل می کند.

زرد نماینده جوانی، و خوش بینی است که نظر افراد را به خود جلب می کند. این رنگ مفاهیم احساسات، اعتماد به نفس، خلاقیت و دوستی را نیز منتقل می کند.

قرمز رنگی بسیار فیزیکی است که باعث افزایش ضربان قلب و برانگیختن افراد می شود. مفاهیم انرژی، شجاعت، قدرت، هیجان و به مبارزه طلبیدن را می توان با این رنگ منتقل کرد. یکی از مفاهیم کلیدی این رنگ گرماست.

سبز معمولا رنگ ثروت است. این رنگ باعث ایجاد آرامش شده و چشم به راحتی آن را پردازش می کند. این رنگ باعث ارتقای حس تعادل، سلامت، تازگی و بهبود می شود و معمولا با محیط زیست در ارتباط است.

نارنجی رنگی به نسبت خشن و فعال است که هشدار می دهد. این رنگ با مفاهیم تفریح، گرما، شوق و امنیت در ارتباط است.

صورتی رنگی است که عموما زنانه و رمانتیک در نظر گرفته می شود. مفاهیم عشق، گرما، مراقبت، آسایش و احساسات جنسی در این رنگ قرار دارند.

بنفش رنگ آرام بخش است که عناصر روانی را در خود جای داده است. این رنگ با مفاهیم تجمل، دید، کیفیت و واقعیت در ارتباط است.

سیاه رنگی قدرتمند است که نرمی، پیچیدگی و اثربخشی را منتقل می کند.

حالا که مفاهیم کلیدی رنگ هایی که بیشتر استفاده می شوند را یاد گرفته اید بهتر است فکر کنید چطور می توان از این رنگ ها به صورت موثر در طراحی صفحه لندینگ استفاده کرد. اول باید مشخص کنید چه پیامی را می خواهید در لندینگ پیج خود جای داده و سپس رنگ هایی را انتخاب کنید که این مفاهیم را منتقل می کنند. بعد از اینکه پیام های خود را مشخص کردید ببینید کدام رنگ بیشتر می تواند بازتاب دهنده اهداف شما باشد. این رنگها باید در طراحی صفحه لندینگ شما بکار گرفته شوند. برای مثال اگر می خواهید احساس امنیت و هشدار، و زنانگی را ارتقا دهید، رنگ های مشکی و صورتی می توانند انتخاب های مناسبی برای شما باشند. اگر هنوز مطمئن نیستند کدام مفاهیم باید انتقال داده شوند می توانید از یک راه حل بسیار موثر استفاده کنید. برای حل این مسئله طراحی کلی صفحه لندینگ خود را انجام دهید اما آن را رنگ آمیزی نکنید. سپس با استفاده از رنگ های متفاوت چندین کپی از صفحه لندینگ ساخته و این صفحات را با هم مقایسه کنید. می توانید در مقایسه می توانید از سایر افراد بخواهید که چه پیام هایی را از صفحات لندینگ متفاوت شما دریافت می کنید. بعد از شنیدن نظر دیگران متعجب می شوید که جواب ها چقدر با هم متفاوت هستند.

رنگ ها چطور باعث ارتقای قابلیت خوانده شدن مطلب می شوند؟

اهمیت دادن به روانشناسی رنگ ها در طراحی وبسایت ها حائز اهمیت است اما باید دید که انتخاب رنگ ها چه تأثیری بر توانایی خوانده شدن مطالب سایت می گذارد. معمولا زمانی بیشتر می توان مطالب را خواند که رنگ های پیش زمینه کنتراس بیشتری دارند. ( برای مثال سیاه بر روی سفید)
صفحه لندینگ باید آن قدر موثر طراحی شده باشد که فرد بازدید کننده بتواند سریعا محتوای سایت را دیده و به سادگی آنها را درک کند. برای اطمینان از ایجاد چنین تأثیری در صفحه باید رنگ های پیش زمینه زیادی را امتحان کرد و رنگ نوشته ها را طوری طراحی کرد که مکمل هم باشند. همیشه تضاد تاثیر گذار نیست.
یکی از راه های ساده برای پیدا کردن تضاد در رنگ ها استفاده از چرخه رنگ ها ست. چرخه رنگ ها در فرضیه رنگ ها اهمیت زیادی دارد و ابزار آنلاین زیادی وجود دارند که به تشخیص آنها کمک می کنند.
نگاهی به مثال های زیر بیاندازید تا بهفمید چطور می توان از فرضیه رنگ ها استفاده کرد.

 وب سایت کوکاکولا

وب سایت کوکا کولا
وب سایت کوکا کولا

کوکاکولا احتمالا شناخته ترین برند دنیا محسوب می شود. سالهاست که طراحان این شرکت از ترکیب رنگ های کلاسیک سفید و قرمز استفاده می کنند و روانشناسی رنگ بسیار موفقی دارند. نه تنها رنگ ها کنتراس عالیی دارند که باعث ایجاد توانایی خوانده شدن مطالب می شود بلکه قرمز روشن باعث ارتقای حس صمیمیت کوکاکولا شده و مفاهیمی مانند انرژی، شجاعت، هیجان و قدرت را نیز منتقل می کند.

وب سایت پاپ سروی

پاپ سروی
پاپ سروی

صفحه لندینگ پاپ سروی از رنگ های آبی و سفید تشکیل می شود. مانند کوکاکولا این مورد نیز از ترکیب رنگ های کلاسیکی استفاده کرده است که باعث راحت خوانده شدن مطالب می شود. اما در این سایت از فونت های برجسته استفاده شده است تا مفهوم برند قدرتمند را انتقال دهد. وقتی بازدید کنندگان سایت از این صفحه آبی دیدن می کنند  احساس اعتماد، منطق و ارتباط می کنند.

وب سایت اپل

وب سایت اپل
وب سایت اپل

اپل با استفاده از رنگ های ساده تأثیر قابل توجهی در بازدید کنندگان می گذارد. تضاد رنگ های سفید و سایه ها باعث می شود مطالب به راحتی خوانده شوند و این احساس را منتقل می کند که هر کسی می تواند به این برند دسترسی داشته باشد. زمینه رنگ ها سفید است اما اعمال کمی رنگ سیاه ضعیف باعث می شود بازدیدکنندگان احساس قدرت، ظرافت، پیچیدگی و اثربخشی اپل را درک کنند.

در زمان طراحی صفحه لندینگ می توانید از بی نهایت ترکیب رنگی استفاده کنید. اگر به خوبی از رنگ ها استفاده کنید، می توانید مشتریان یا طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کنید. اما اگر به درستی از رنگ ها استفاده نکنید پیام هایی گیج کننده را منتقل می کنید که باعث کاهش توانایی شما در ارتقای برند می شود.

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : کاربرد رنگ در طراحی سایت, نویسنده : بودای نهان بازدید : 302 تاريخ : شنبه 23 آذر 1398 ساعت: 17:47

چند توصیه برای حرفه ای شدن در طراحی سایت

چند توصیه افراد مشهور برای حرفه ای شدن در طراحی سایت

برای حرفه ای شدن در طراحی وب سایت فقط مطالعه ی تکنیک و روش های ساختن یک سایت کافی نیست بلکه گوش دادن و مطالعه ی توصیه های چند طراح سایت می تواند بسیار به پیشرفت شما در این زمینه کمک کند . در این مقاله به معرفی سه نفر از معروف ترین طراحان سایت جهان و راهنمایی آن ها در این زمینه که (چگونه میتوانیم بهترین طراح سایت شویم؟؟؟) میپردازیم.

سخنان ارزشمند معروف ترین طراحان سایت جهت حرفه ای شدن در این زمینه:

  Douglas Hughmanick :  طراح سایت حرفه ای

داگلاس با 7 سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت حرفه ای به عنوان کارگردان هنری شناخته شد امروز او در شرکت شخصی خود طرح های بسیار زیبا و منحصر به فردی را برای وبسایت ارائه میکند. داگلاس در پاسخ به سوال بالا گفته است:

مهمترین بخش برای طراحی حرفه ای وب سایت ایجاد ارتباط مناسب بین کاربر و اطلاعاتی است که بدنبال آن میگردد. اگر دسترسی به اطلاعات داخلی سایت راحت بوده و کاربر از حضور خود در سایت شما راضی باشد، در طراحی سایت خود حرفه ای عمل کرده اید. این به معنی تکرار یک استراتژی و کپی مجدد آن نیست بلکه برای هر پروژه و متناسب با بازدیدکنندگان احتمالی سایت ممکن است تغییر کند

طراحی سایت.

Adham Dannaway : طراح سایت های ساده

آدام طراح سایت های ساده و جذاب در شهر سیدنی استرالیا زندگی میکند .نمونه کارهای او بعنوان یک طراح حرفه ای سایت در سایت ها و مجله های بزرگی مانند Smashing Magazine و Abduzeedo مورد تحسین قرار گرفته است. اکانت توییتر آدام 20000 دنبال کننده دارد او در جواب به سوال بالا اینگونه نظر داده است:

در ابتدا بگویم که به نظر من یک طراحی سایت ایده آل وجود ندارد ولی میتوان طراحی سایت خوب داشت. مهمترین فاکتور برای حرفه ای بودن یک طراحی سایت آن است که به هدف خود دست یابد. بطور مثال: اگر هدف یک وبسایت فروش کفش ورزشی است باید به کاربران این امکان را داد  که خیلی سریع و راحت کفش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند. زیبایی و جذابیت سایت نیز تاثیر خود را دارد ولی تا جاییکه کارایی آن را از بین نبرد. برای یک طراح سایت حرفه ای چیزی مهمتر از کارآمدی سایت و رضایت مشتریان وجود ندارد.

طراحی سایت

Pat Johnson برنده جوایز طراحی حرفه ای وب سایت:

پت در 5 سال گذشته 10 جایزه بین المللی برده است که او را بعنوان یک طراح  سایت حرفه ای در جهان شناسانده است. همچنین او طرح ها و افزونه های رایگان زیادی را در سایت شخصی خود به صورت رایگان برای عموم قرار داده است. جواب او به سوال ما به این صورت بود:

طراحی سایت باید ساده و کاربرپسند باشد تا بتوانند به سرعت آنچه میخواهند را بدست آورند. من استفاده از عکس های بزرگ و گرافیک زیبا را زیر سوال نمیبرم ولی به شرطی که با سلیقه و حساسیت کافی انجام گیرد. استفاده از لبه های گرد، سایه ها و فونت های مرتبط میتواند از خلاقیت های یک طراح سایت حرفه ای باشد.

 

 

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

 

 

 

احتمالا به این موضوع فکر می کنید که برای اینکه یک طراح وب سایت نامیده شوید چه کاری باید انجام دهید؟

 

چه چیزی به شما به عنوان یک متخصص طراح وب کمک می کند؟ بنابراین در این مقاله 12 مورد از مهم ترین مهارت های مورد نیاز برای طراحان وب سایت و همچنین مهارت های فردی که نیاز دارید را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

 12مورد از بهترین مهارت های مورد نیاز یک طراح وب

طراح وب کسی است که در سمت توسعه ی front-end یک وب سایت قرار دارد. front-end سایت چیزی است که کاربر و یا بیننده پس از ورود به سایت می بیند. Layout کامل ، grid ، رنگ ، فونت و هرچیزی که در صفحه ی وب دیده می شود کار طراح وب سایت است.

مطمئن هستیم به این موضوع فکر می کنید که برای اینکه یک طراح وب سایت نامیده شوید چه کاری باید انجام دهید؟ چه چیزی به شما به عنوان یک متخصص طراح وب کمک می کند؟ این موضوعات اگر ذهن خود را آماده کرده باشید بسیار آسان است.

 

1) تحصیلات

شاید تصمیم به گذراندن دوره ها ی طراحی وب سایت داشته باشید.این دوره ها را می توانید به صورت آنلاین و یا با تحصیل در مراکز مختلف شناخته شده بگذرانید.توجه داشته باشید گرفتن مدرک هدف اصلی نیست و مطمئنا دانشی که از گذراندن دوره ها فرامی‌گیرید کافی نخواهد بود.آن چیزی که از شما انتظار میرود یادگیری و تمرین چیز هایی که یاد گرفته اید و گشتن به دنبال منابع بیشتر است.

این کار به سادگی یادگیری الفبا نیست اما آسان است. برای نمونه ممکن است شما HTML ابتدایی را یاد بگیرید اما با گذشت زمان متوجه شوید که XHTML و HTML5 نیز وجود دارد بنابراین متوجه خواهید شد که باید فراتر از مواردی که یاد گرفته اید فکر کنید و گام های بعدی را بردارید.

دوره های همراه با صدور گواهینامه در سراسر جهان وجود دارد. اگر فکر می کنید که گرفتن مدرک شرکت در یک دوره ی خاص کافی است باید بگوییم که متاسفانه اینطور نیست بلکه مهارت شما و آن چیزی که می توانید طراحی کنید مهم است.

2) نمونه ی کاری

یک موضوع جالب دیگر درباره ی یک طراح وبسایت شدن این است که شما فقط محدود به انجام یک کار نیستید. خبر خوب این است که می توانید کار های بسیاری فراتر از طراحی وبسایت انجام دهید. برای شروع، شما یاد گرفته اید که یک ظاهر خاص را پیاده سازی کنید اما یک موضوع ثابت که به آن نیاز خواهید داشت:

تمرین کردن

ایجاد وب سایت های متعدد

آپلود آنلاین آن ها( برای نشان دادن مهارت های خود)

آپلود آنلاین وبسایت یک موضوع دوطرفه است. شما ممکن است یک domain خاص خریداری کرده باشید و با یک ارائه دهنده ی host برای host وبسایت خود در ارتباط باشید با این کار می توانید وبسایت های دیگری که به عنوان subdomain در وبسایت اصلی ساخته اید را آپلود کنید. در نمونه های کاری خود می توانید صفحات وب را به یک وب سایت خاص با استفاده از لینک ، به آن ها لینک کنید. به ما اعتماد کنید اگر شما طراحی وبسایت را به عنوان یک حرفه انتخاب کرده اید اگر نمونه ی کاری داشته باشید در مقایسه با افرادی که ندارند مشتریان بیشتری خواهید داشت.

گزینه ی دوم این است که همه ی پروژه های خود را در Github یا پلت فرم هایی که آپلود پروژه را ارائه می دهند ، آپلود کنید. هر بار که پیشرفت می کنید و متوجه می شوید که یک کار را بهتر انجام می دهید منتظر مشتری نباشید و خودتان یک وبسایت کاملا کاربردی را طراحی کنید. این کار را تا زمانی که در حال تمرین کردن هستید انجام دهید.

3) شناخت سیستم های مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا شامل Joomla, WordPress, Drupal و همه ی پلتفرم های تجارت الکترونیک می باشد. به عنوان یک طراح نیاز است که درباره ی CMS ها اطلاع داشته باشید. در این زمینه نیاز است که درباره ی مبانی پایگاه های داده نیز اطلاع داشته باشید به این ترتیب می توانید از این دو با یکدیگر استفاده کنید.

CMS بطور گسترده استفاده می شود به همین دلیل است که دانستن چگونگی نصب آن ها و اطمینان از درست عمل کردن آن ها مهم است.

4) شناخت تجربه کاربر(UX)ی

به عنوان یک طراح شما نیاز دارید که یک وبسایت را همانگونه که یک کاربر می بیند ببینید. پس از طراحی وب سایت از یکی از دوستان خود بخواهید که بازخورد خودش درباره ی آن را به شما بگوید. همچنین شما باید تلاش کنید که خودتان اشتباهات را به وسیله ی مشاهده ی وب سایت مانند یک کاربر، نیز پیدا کنید و مواردی که بیش از همه شما را در وبسایت اذیت می کند را یادداشت کنید.

مطمئن شوید که با خودتان تاجایی که امکان دارد صادق هستید. با این روش می توانید متوجه شوید که کاربران چه حسی پس از مشاهده ی وبسایت شما خواهند داشت. صادق باشید تا در انتهای روز یک تجربه ی کاربری(UX) عالی بسازید.

5) استفاده از نرم افزار های طراحی

نرم افزار هایی نظیر فتوشاپ و Illustrator برای یک طراح مهم هستند. دانستن چگونگی ویرایش عکس ها ، ساخت تصاویر و عکس ها مهم است. Illustrator یک ابزار عالی است که بطور عمده توسط طراحان گرافیک و طراحان وبسایت استفاده می شود. شما باید درحد امکان خلاق باشید. برای یک وبسایت داشتن لوگو ضروری است. لوگو ها به شما یک حس تعلق می دهند و مانند یک برند برای شما هستند.

با داشتن این دانش شما مشتریانی برای طراحی کارت ویزیت، صورت حساب و مواردی از این قبیل نیز خواهید داشت. اینکه آن هارا قبول نکنید و یا با متخصصان دیگر مشورت کنید عادلانه نخواهد بود. تنوع پذیر باشید و هرچیزی را یادبگیرید.

6) دانش CSS و استایل دهی

دانستن CSS و زبان های مختلف که برای front-end طراحی شده اند ضروری است.برای مثال اگر می خواهید که فونت خاصی را تغییر دهید نیاز به کد زدن در یک فایل جداگانه ی CSS و یا کد زدن به صورت inline دارید. این دانش برای اینکه وبسایت شما ظاهری عالی داشته باشد ضروری است.

در فایل CSS می توانید برای تصاویر و همچنین نوار منو ابعاد مختلف تعریف کنید.

7) دانش responsive کردن سایت

در سال های گذشته که از لپ تاپ و کامپیوتر های رومیزی به صورت گسترده استفاده می شد نیازی نبود که وبسایت ها با موبایل سازگار باشند. اما از زمانی که استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها افزایش یافت اینکه وب سایت ها با هر اندازه ی صفحه نمایش تنظیم شوند ضروری است.

برای بسیاری از کاربران زوم کردن روی وبسایت برای دیدن محتوای خاصی آزاردهنده است.

8) دانستن چگونه اصلاح کردن وبسایت موجود

ممکن است شما مشتری داشته باشید که وبسایت او 5 سال پیش ساخته شده است و هیچ تغییری نداشته است در این مواقع نیاز است که شما وب سایت را اصلاح کنید و از المان های به روز استفاده کنید. به همین دلیل به عنوان یک طراح وبسایت نیاز است بدانید که چگونه وبسایت های قدیمی را اصلاح کنید تا با روند فعلی به روز باشند.

9) تحقیقات و پیوستن به گروه ها و انجمن ها

اگر می خواهید که یک طراح وبسایت متخصص باشید نیاز دارید تا جایی که ممکن است تحقیقات انجام دهید و به وبسایت ها یا وبلاگ هایی نظیر Smashing Magazine بپیوندید و خبرنامه های آن هارا بخوانید و دانش خود را به روز کنید.

با این کار می توانید چیزهارا بهتر از آن چیزی که تصور می کنید به تصویر بکشید. اگر به گروه ها و انجمن ها بپیوندید قادر خواهید بود که نظرات را تغییر دهید و اگرفردی با مشکلی مواجه شد به یکدیگر کمک کنید.

10) دانستن چگونگی برنامه ریزی یک طراحی

به عنوان یک طراح وب سایت نیاز دارید که بدانید چگونه یک طرح اولیه بسازید و یا نقشه ی اینکه ظاهر وبسایت چگونه باشد را طراحی کنید. پس از برنامه ریزی ساخت حقیقی وبسایت آسان تر خواهد بود.

 

 

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

 

 

 

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بودای نهان بازدید : 249 تاريخ : شنبه 23 آذر 1398 ساعت: 17:44

قدم اول در طرحی سایت

 

قدم اول در طرحی سایت

طراحی سایت و بهره مندی از یک وب سایت خوب مشروط به رعایت نکاتی ظریف می باشد.قبل از شروع به طراحی سایت بهتر است نکاتی را بدانیم.

اگر شما هم برای رونق کسب و کار خود نیاز به طراحی سایت دارید بهتر است قبل از شروع حتمل نکات زیر را در نظر بگیرید

قبل از طراحی سایت ،فضای رقابت خود را بشناسید

رقابت ما را آماده نگاه می دارد. مراقب رقبای خود و کارهایی که در کسب و کار و وب‌سایتشان انجام می دهند، باشید. اگر مطلع باشید که رقبا چه می کنند و چگونه سایت خود را طراحی کرده اند، آنوقت کسب و کار شما این فرصت را خواهد داشت که یک قدم جلوتر باشد. منحصر بفرد باش تا پیشرو باشی. هر طراح سایت مجربی از شما درباره سایت هایی که برای شما الهام بخش هستند و سایت های رقبایتان خواهد پرسید، تا وب سایت شما ظاهر و کارکرد خاص کسب و کارتان و مخاطبین هدفتان را داشته باشد.

برای طراحی سایت ،بودجه تان را مشخص کنید

و اگر بودجه تان را نمی دانید، آنرا تعیین کنید. خیلی از کسب و کارهای کوچک می دانند که به یک وب سایت یا یک طراحی سایت نیاز دارند ولی بي مايه فطير است. چیزی که باید بدانید اینست که متناسب با هر بودجه ای طراحان سایت خوبی هستند. اگر بودجه شما محدود است و رویاهای بزرگی دارید، همواره به خاطر داشته باشید که می توانید از کم شروع کنید و به مرور که کسب و کارتان رشد می کند سایت خود را بسازید.

«نیاز»ها و «خواسته»های خود را بشناسید و بعد اقدام به ساختن سایت یا طراحی سایت نمایید

اگر بدانید که رقبایتان چه می کنند و بودجه تان چقدر است آنوقت می توانید بنشینید و با خودتان حساب کنید که وب سایتتان چه کارکردهایی را می بایست از ابتدا داشته باشد و چه کارکردهایی را می توان به بعد موکول کرد. از خودتان سوالات بسیاری از این دست را بپرسید. آیا فروش الکترونیکی یک نیاز ضروری برای همین الآن است یا می توان تا آخر فصل برای آن صبر کرد؟ آیا به صفحه پاسخ به پرسش های متداول، وبلاگ یا ویدئو نیاز است؟ این از شانس خوب شماست که لازم نیست تمام موارد داخل فهرست آرزوهای تان را داشته باشید لیکن می توانید هنوز یک سایت خوب داشته باشید. رویاهای بزرگی داشته باشید و بودجه ای واقع بینانه، لیکن جدول زمانبندی را طوری تنظیم کنید که اجازه رشد و تکامل داشته باشد.

طراحی سایت گام نخست است اما بعد از اتمام ساخت سایت تازه در ابتدای مسیر هستید

شما باید در نظر داشته باشید که طراحی سایت گام نخست است و باید از اول و قبل از طراحی برای ادامه کار و چگونگی گسترش و بروز رسانی سایت خود برنامه ریزی دقیق داشته باشید.همچنین بهتر است بدانید که برنامه رقیبان شما در بازار در مورد گسترش و بروز رسانی وب سایتشان چه بوده و آنها طبق چه معیاری پس از پایان طراحی سایت روی آن کار کرده اند.

 

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و  طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

تفکر طراحی

چطور می توان با تفکر طراحی موفق شد؟ 

تفکر طراحی بدین معناست که ما با استفاده از ایده هایی که در ذهن مان می باشد مشکلات را حل و فصل کنیم و این تنها با تمرین و تکرار میسر می شود همچنین می توان از افرادی که ذهن خلاق دارند و می توانند از ذهنشان در فرایند حل مسئله به خوبی استفاده کنند استفاده کرد.

نقطه عطف این ایده ها در تفکر طراحی آنجایی است ما بر روی یک هدف کلی تمرکز می کنیم نه حل یک مشکل خاصی که به زبان می آوریم. تفکر طراحی باید هر روز، به روز رسانی شود تا در مقابله با مشکلات جدید بازخورد های خوبی نشان دهد. همچنین این می تواند در حل بعضی از مشکلات پیچیده جهانی همچون ( گرم شدن زمین ) به ما کمک کند. ما همچنین می توانیم هر روز در صنعت وب از آن استفاده کنیم تا اینکه بتوانیم مشکلات پیچده خودمان را حل کنیم.

 

برای مثال، مدیر شرکت یا محصول ممکن است بیاید و به شما بگوید ما به بهبود ۵۰ درصدی ترافیک وب سایت مان در این ماه نیاز داریم. روش مرسوم حل این  موضوع ممکن است باعث افزایش هزینه تبلیغات برای اجرای یک رقابت اجتماعی و یا صرفا مشاهده روش هایی که باعث ایجاد ترافیک می شود باشد. رویکرد تفکر طراحی برای همچین مشکلی پرسیدن سوال “چرا” می باشد.

شاید انتظار می رود ۵۰ درصد افزایش ترافیک مربوط به بارگذاری در سایت می باشد. خوب، بجای اینکه فرایند پر هزینه تبلیغات صورت گیرد شاید یک راه حل بهتری برای حل این مشکل وجود داشته باشد  و فکر برتر دنبال راحت ترین راه و در عین حال کم هزینه ترین راه می گردد که باعث کاهش ترافیک موجود در سایت شود.

تفکر طراحی

تفکر طراحی چطور عملی شود؟

یک مثال مهمی از عملی کردن تفکر طراحی در قدیم AirBNB می باشد. انها خیلی زود متوجه شدند که لیست آپارتمان های آنها به علت پایین بودن کیفیت عکس و ارسال آن برای مشتری ها باعث تقاضای کمتری از سمت مردم باشد و آنها معتقد بودند که اگر بتوانند در این عکس ها ،آپارتمان های بیشتری و عکس های  با کیفیتی را برای مشتریان خود ارائه دهند مسلما مشتریانشان افزایش چشم گیری خواهد گرفت.

خب آنها چه کاری انجام دادند؟

آنها به نیویورک پرواز کردند جایی که اکثر لیست های ساختمانی در آنجا بود یک دوربین اجاره کردند و با افرادی که به طور چشم گیری کیفیت عکس ها را افزایش می دادند ملاقات کردند. به طور مستقیم آنها درآمد هفتگی شان را دو برابر کردند. و این بزرگترین بهبود آنها بود که در زمان طولانی انجام پذیرفت. بنابراین باید به این نتیجه برسیم که هر فرایندی همیشه و به طور پیوسته  ملزم به بهبود می باشد حتی اگر چندین بار بهبود یافته است.

این تفکر طراحی چطور است؟

خب، AirBNB می دانست که تقریبا غیر ممکن بود که در دراز مدت هر فردی به هر مقصدی که می خواهد پرواز کند تا دیگران را درمان کند. اما دانستن اینکه این موضوع چقدر مهم و بحرانی بود آنها تصمیم گرفتند و راه حل کوتاه مدتی را انتخاب کنند  که مقیاس پذیر نبود زیرا حتی اگر هدف کوچک تر کار می کرد برای شرکت نتایج مثبتی به بار خواهد آورد.

یک مثال بزرگ دیگر از عملی کردن تفکر طراحی از آزمایشگاه  نوآوری Nordstrom  می آید. Nordstrom یک خرده فروش سطح بالا در امریکا می باشد که تیمی از مردم برای استخراج اطلاعات از منابعی همچون فیسبوک و توئیتر استخدام کرده است. تا سرپرستی تجربیات آنها  را برای مشتریان بر اساس تنظیمات و فعالیت های فروشگاه ایجاد کند. یکی از فعایت هایی که آنها متعهد می شوند این است که وارد فروشگاه خرده فروشی شوند و یک برنامه اپل عینک آفتابی را در فروشگاه ایجاد کنند. بجای اینکه یک رویکردی برای جمع آوری اطلاعات بگیریم ، طراحی در اداره هایشان  و تست و آزمون محصولات برای کاربران شان و همچنین آوردن طراحان و توسعه دهندگان جهت راه اندازی فروشگاه هایشان لازم می باشد. این اجازه دسترسی از ابتدا به صورت واقعی برای مشتریان بوجود آمده است. این بدان معناست که در هر مرحله از این روش آنها قابلیت تست توسط کاربران واقعی را داشتند. بجای اینکه فقط محققان کاربر به صورت نزدیک به مشتریان دسترسی داشته باشند مدیران پروژه و توسعه دهندگان نیز به مشتریان دسترسی داشتند و این ایده ها به راحتی می توانستند بررسی شوند و مورد تصدیق قرار بگیرند. همچنین نظرات مشتریان و صدای مشتری برای آنها بسیار مهم و ضروری بود.

همچین رویکردی در مرکز تفکر طراحی می باشد. همانطور که در بالا مثال هایی زده شد این ایده ها قابل قیاس با هم دیگر نیستند و هر کسی نمی تواند برنامه ای در این روش ایجاد نماید اما Nordstrom از منابعش استفاده کرد تا بیشتر به مشتریانش نزدیک تر شود و چیز هایی ساخت تا به طور مستقیم بازخورد مشتریان خود را دریافت کند. آنها همچنان به دنبال روش های جدید تر و سریع تر می باشند تا رویکرد های قدیمی و سنتی را حذف کنند.

یکی دیگر از مثالهای تفکر طراحی در عمل استفاده از رویکرد ” لاغری” می باشد که به آن تکنیک ‘wizard of oz’ می گویند. این اصطلاح از رشته روانشناسی تجربی در دهه ۱۹۸۰ آغاز شده است. که به عنوان یک روش یا سبک جهانی از طراحی شناخته شده است.

Wizard of Oz  یک تحقیق تجربی می باشد که افراد با سیستم های کامپیوتری ارتباط برقرار می کنند.  این اصطلاح Wizard of Oz  که جادوگر نامیده می شود به این دلیل است که شخصی که  از آن آزمون گرفته میشود فکر می کند که با یک کامپیوتر یا یک سیستم در ارتباط برقرار می کند. اما در حقیقت یک انسان در پشت پرده به عنوان اپراتور کامپیوتر یا جادوگر قرار دارد.

این روش امروزه یک زیر شاخه ای از علم روان شناسی می باشد که براحتی امروزه در اکثر سایت ها می توان از آن بهره برد. اساسا این ایده برای ما می باشدو بهتر است قبل از ساخت آن ارزش گذاری شود متاسفانه ما همیشه نمونه های اولیه را می سازیم و این کار را به سرعت انجام تا دهیم و به درست کاربران می رسانیم تا نظرات آنها را بررسی کنیم تا این محصول بعد ازینکه به دست کاربران رسید آن را تایید کنیم.

اما رویکرد  Wizard of Oz  در قبال نمونه اولیه متفاوت می باشد. چون قبل از ساخت نمونه اصلی یک پیش نمونه ساخته و معتقد است برای آنها یک ایده بیشتر از، محصول با کمترین درجه اعتماد ارزشمند است.

تفکر طراحی

خب بررسی کنیم که چطور کار می کند؟

این ایده ها می توانند درجاتی از آسان تا پیچیده داشته باشند. در ساده ترین سطح بیایید بگوییم که شما می خواهید یک خبرنامه به وب سایتتان اضافه کنید. شما شنیده اید که این می تواند ایده خوبی باشد. اما شاید شما ازینکه مجبورید با یک سرویس ایمیل همچون Mailchimp or Campaign Monitor ثبت نام کنید کمی نگران شوید.در واقع شما به کسی نیاز دارید که خبرنامه تان را طراحی کند کسی که کد نویسی آن را انجام دهد و محتوای آن را بنویسد که این کار می تواند تمرین پر هزینه ای باشد. خب یک راه نزدیک شدن به این رویکرد این است که شما از طرح های رایگان در Mailchimp or Campaign Monitor استفاده کنید و شروعتان با الگو و طرح های پایه ای باشد و شما صرفا بر روی محتوا تمرکز کنید.

با استفاده از تکنیک Wizard of Oz می توانید یک ثبت نام با ایمیل ایجاد کنیم و ایمیل های ثبت شده را در یک پایگاه داده جمع آوری کنیم. همچنین از هیچ سرویسی نباید استفاده کنیم صرفا ایمیل ها را جمع آوری کنیم تا متوجه اشتیاق به ثبت ایمیل را بررسی کنیم

  • اگر کسی ثبت نام نکرد شما میتوانید توجه تان را به جای دیگری انتقال دهید
  • اگر تعداد کمی از مردم از طریق ایمیل ثبت نام کردند شما می توانید به صورت دستی برایشان ایمیل ارسال کنید و منتظر بمانید ببینید در حال افزایش می باشد یا نه.
  • اگرتعداد زیادی از مردم ثبت نام کردند خب درحال حاضر هزینه کردن زیاد در اجرای درست این روش می تواند مقرون به صرفه باشد.

راه اندازی استارت آپ ‘CityPockets’ می تواند روش خوبی برای ارائه و شناساندن MPV  ( حداقل محصول قابل اعتماد ) خود باشد. همچنین تایید واعتبار سنجی ایده هایشان ( جمع آوری کوپن های کاربران برای یک فروشگاه متنوع در مرکز شهر ).

آنها به کاربران گفتن که برای آنها ایمیلی ارسال کنند که بتوانند آن را مرتب سازی کنند. و این کار را بجای بازگشت و انجام مجدد این کار انجام دهند بنابراین این کار هم آسان تر بود و هم سریع تر و مهمتر از همه که پیشنهاد خود مشتری بوده و نشان از رضایتش می باشد.

مطمئنا  این ایده ها مقیاس ندارد اما به او اجازه داد که خیلی سریع انواع تغییراتی که برنامه اش لازم داشت را پیدا کند. و زمانی که چندین مسیر برگشت را حذف نمود کلی هزینه را از بین برد و از اتلاف وقت و زمان جلوگیری کرد.

تفکر طراحی درست بدین معنا می باشد که باید مردم و مشتریان در مرکز طراحی شما قرار بگیرند. در حالی که مردم می گویند که دوست دارند از تکنیک هایی همچون ‘Wizard of Oz’ استفاده کنند برای اینکه ببینند و در واقع از چیزهایی که میخواهند استفاده کنند. و طراحی چیزهای درست میتواند همه چیز را برای ما و مشتریان مان آسان تر کند.

 

چرا تفکر طراحی؟

بر اساس مثال بالا کاملا واضح است که بوسیله تفکر طراحی ما می توانیم مشکلات واقعی مشتریانمان را حل کنیم بجای اینکه تمام تمرکز مان منحصرا بر روی کسب و کارمان باشد.

ایده های شرکت های کوچک که مبلغ زیادی برای پرواز در نیویورک برای گرفتن عکس ممکن است در اتاق هر مدیری وجود نداشته باشد اما شکی در این نیست که می تواند مسیر موفقیت و حرکت شرکت را تغییر دهد. هیچ کسی نمی تواند به فروشگاه برود و برنامه پروازی بسازد اما با ساخت یک ایمل جهت جمع آوری ایمیل های کاربران برای یک ویژگی خاص کاملا  قابل اجراست..

بخشی از ایده های تفکر طراحی خیلی خوب است. اینکه ما می توانیم به مشکلات از دید دیگری توجه کنیم و راه حل های مناسبی برای حذف این مشکلات ارئه دهیم.

این تفکر این اجازه را به ما می دهد که چابک و به روز و همیشه در حال تغییر باشیمبدین معنی که بجای اینکه وقت زیادی را صرف ساخت محصول یا وب سایت کنیم و سپس آن را راه اندازی کنیم و ببینیم که چه اتفاقی می افتند به ما اجازه می دهد که چیز های کوچکتری بسازیم و یک یک تستی از راه اندازی آن بگیریم. به عبارتی قبل از اینکه هزینه های هنگفتی برای محصولات مان انجام دهیم قبل از این کار همان محصول را در ابعاد کوچکتر با هزینه بسیار کمتر راه اندازی کنیم و بعد از تست و اطمینان از محصول به سراغ ایده های بزرگتر برویم.

سود این کار بی نهایت می باشد.رویکرد تفکر طراحی بدین معناست که کاربران را در روند و فرایند کارمان درگیر کنیم این کار هم راه حل های بهتری را ارائه می کند و هم اینک کاربران قسمتی از روند و پروسه کار را احساس می کنند. این حس خوشایندی برای آنها می باشد همانند کسی که از شما مراقبت می کند. و این باعث می شود که انها موضوعات بالقوه را راحت تر فراموش کنند و همچنین باعث تشویش و ترغیب دوستان و و دیگران به استفاده از محصولات در وب سایتمان کنند. این اثر دوره های زیادی محبوب بوده است و به عنوان اثر هاله ای شناخته می شود.

مثالهای بزرگ دیگر از یک شرکت خدمات مالی به اسم Fidelity می توان نام برد بدین صورت که آنها فارغ التحصیلان خود را به مدارس طراحی می فرستادند که تفکر طراحی را در خودشان ایجاد کنند تا بتوانند سود آوری عظیمی برای شرکت شان ایجاد نمایند.

هر کسی می تواند یک تفکر طراحی داشته باشد.

از آنجایی که هر کاربر با تجربه ای می تواند طراح باشد در واقع نیاز می باشد افراد حرفه ای که در وب سایت کار می کنند مسلما به مشکلات زیادی در حین کار بر می خورند که نیاز به حل مشکل دارند. بنابراین همه این افراد می توانند در دوره های تفکر طراحی برای از بین بردن مشکلات و تغییر در نگاهشان  شرکت کنند پس مخاطبان این دوره صرفا افرادی که طراح هستند نمی باشند.

به عنوان یک طراح مسئولیت ما فقط تفکر طراحی نیست بلکه در قبال طراحی هایی که انجام می دهیم باید بتوانیم آن را برای دیگران نیز توضیح دهیم.

چطور تفکر طراحی را در طراحی وب سایت اعمال کنیم؟

فقط سوالات خود را از آنها نپرسید، آنها را مشاهده کنید از داده ها استفاده کنید مطمئن می شوید که به مشاهدات خود در دنیای واقعی پشت کرده اید. داده ها به ما می گویند مردم چکار میکنند اما صحبت کردن با مردم ما را به سوال “چرا” نزدیک می کند.

هر چند با تمام این اوصاف ما باید بخاطر داشته باشیم ما با چه کسانی معامله می کنیم و صحبتمات در مورد کاربران مان می باشد ۱۰۰ درصد  کاربران ما از همین مردم تشکیل شده است.افرادی شبیه من و شما. این بدان معنی است که ما در خیلی از موارد به آنها نیاز داریم و به آنها فکر می کنیم حتی راهکار هایی که را که ما به عنوان یک سوال می پرسیم آنها می توانند به طور خاصی آن را تغییر دهند.

در مجموع شما باید ۱۰۰ درصد به حرف های مردم گوش دهید اما باید مراقب باشید که هر راهکاری را از آنها بپرسید.

اوایل شکست می خوری و اغلب نیز این شکست اتفاق می افتد، نترسید از چیز هایی که امتحان می کنید و خیلی بزرگ نیستند و مطمئن شوید برای اثبات ایده هایتان حتی اگر بدرستی کار نمی کنند  چابک باشید.نگران کمال گرایی نباشید کارهایی را انجام دهید که احساس می کنید برایتان کار می کنند. ابزار های زیادی برای اینکه به ما کمک کند هر چه سریع تر ایده هایمان را بسازیم ( شامل قلم و کاغذ ). و ایده هایمان را تست کنیم برای اینکه بدانیم چطور کار می کنند قبل از اینکه هزینه های مالی زیادی را برای تولید یک محصول عالی خرج کنیم که کسی به آن نیاز ندارد. بنابراین قبل از تولید محصول باید بازاریابی کنیم موقعیت یابی کنیم و احساس نیاز اکثر مردم را به محصولات بررسی کنیم بعد تصمیم به تولید آن کنیم.

 

تفکر طراحی

Rory Sutherland تبلیغ کننده پیشرو بیان کرده است که اگر برای رساندن مشتریانمان به یک شماره یا اینکه یک تعدادی مد نظرمان باشد و اگر بر روی این اعداد متمرکز شویم نادرست است بلکه باید به چشم انداز کلی هدف مان فکر کنیم همچنین باید به طور پیوسته بازخورد های مشتریانمان را دریافت کنیم و در طراحی مان اجرا کنیم  همانطور که در این مقاله بیان شد متاسفانه منابع حقیقی برای این موضوع وجود ندارد و باید از مجموعه بازخورد هایی که از سمت مشتری یا کاربران در یافت  میکنیم  میتوانیم تصمیمات متعادل و خوبی را اتخاذ کنید.

تبلیغات میان متنی

تبلیغات گوگل  جست و جو و همچنین  سئو و بهینه سازی سایت از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : طراحی سایت موفق, نویسنده : بودای نهان بازدید : 260 تاريخ : شنبه 23 آذر 1398 ساعت: 17:38

بازاریابی شبکه ای چیست؟ 

 
 
 
 
 
 
 

بازاریابی شبکه ای چیست؟ بازاریابی شبکه ای یا به عبارتی فروش هرمی روشی از بازاریابی است که از تبلیغ میلیونر شدن برای کسب درآمد استفاده می کند.

بازاریابی شبکه ای یا Network Marketing را ممکن است با واژه هایی مانند بازاریابی چند سطحی یا MLM و بازاریابی مستقیم یا Direct Marketing نیز معرفی شود. در بازاریابی شبکه ای چند لایه از افراد به انجام امر بازاریابی محصولاتی مشخص مشغول هستند. در این روش بازاریابی برخی افراد علاوه بر مسئولیت بازاریابی باید وظیفه آموزش افراد تازه وارد را نیز به عهده بگیرند.

(نظر شخصی مترجم قبل از خواندن متن: در بازاریابی شبکه ای خریدار کالا عملا وجود ندارد و همه خریداران کالا برای متنفع شدن ،باید به امر بازاریابی به پردازند. اگر یک تجارت سالم باشد. بازاریاب ها نباید به دنبال ایجاد رقیب برای خود باشند و باید بتوانند کالای با ارزش خود را براحتی در بازار فروخته و ثروتمند شوند. این امر در عمل نیز صادق است یعنی شما در بازاریابی شبکه ای کالایی که ارزش آن واقعی باشد را مشاهده نمی کنید. کالای بی ارزش را هم نمیتوان برای همیشه به همگان فروخت. کالای با ارزش و مشتری پسند هم به این همه بازاریاب نیاز ندارد و تولید کنندگان آن براحتی میتواند با چند شعبه فروش در سطح شهر کالای خود را به فروش برسانند.

بازاریابی شبکه ای ادعا میکند که همه شرکت ها و مشاغل در انتها به بازاریابی شبکه ای روی می آورند و برای این ادعا مثال هایی مانند اینها می آورند : اگر یک شرکت با سابقه از شما بخواهد با معرفی دوستان خود از تخفیف بهره ببرید. در واقع دارد نوعی بازاریابی شبکه ای انجام میدهد. و یا اینکه پزشکان و وکلا و مانند آنها اگر مشتریانشان آنها را به دوستان خود معرفی نکنند نابود میشود. بنابراین آنها از بازاریابی شبکه ای استفاده می کنند. این مثال ها همگی غلط است. این روش های تبلیغاتی روش های تبلیغاتی دهان به دهان و درخواست فروشنده و پزشک و وکیل از مشتریان برای معرفی آنها به دوستانشان در واقع Call to action یا همان CTA برای بازاریابی دهان به دهان است که بر خلاف بازاریابی شبکه ای بسیار موفق و سالم عمل می کند و نمونه های موفق آن را در سرتاسر دنیا با صد ها سال سابقه فعالیت مستمر مشاهده می کنیم.)

 

بازاریابی شبکه ای چیست

 

بازاریابی شبکه ای چگونه عمل می کند

یک شرکت بازاریابی شبکه ای افرادی را برای جذب مشتری و نمایندگان فروش استخدام می کند. هر کدام از این نمایندگان فروش خود به یک مدیر فروش و بازارایابی تبدیل میشوند.

شرکت های بازاریابی شبکه ای بجای پرداخت حقوق ثابت، کمسیون فروش پرداخت می کنند. هر کدام از نمایندگان فروش در شرکت های بازاریابی شبکه ای علاوه بهره مندی از کمسیون فروش خود درصدی بابت فروش زیرشاخه های خود دریافت می کند.

آیا بازاریابی شبکه ای یک کلاهبرداری است

سوال: برخی دوستان سعی می کنند تا من را به سمت بازاریابی شبکه ای بکشند و اظهاراتی می کنند که بنظر یک بازی با پول و یا یک شرکت هرمی میرسد. برخی دیگر از دوستان به من می گویند که این شرکت ها غیر قانونی هستند و شرکت در آنها مشکلاتی برای من ایجاد خواهد کرد. از کجا میدانم که شرکت های بازاریابی شبکه ای قانونی هستند؟

پاسخ: برای اینکه درک بهتری از بازاریابی شبکه ای ابتدا باید بگوییم که بازاریابی شبکه ای چه چیزی نیست. اول ، بازاریابی شبکه ای یک شمای هرمی نیست. برنامه های هرمی زنجیر هایی از واژگان هستند که به مردم وعده میدهد که با سرمایه گذاری به شیوه ای جادویی صاحب ثروت خواهند شد.

ساختار هرمی یک بازی با پول است که با واقعیات بازاریابی و تجارت همخوانی ندارد. بصورت معمول در شرکت های هرمی کالایی وجود ندارد. و فقط پول بین افراد جابجا میشود. شرکت های هرمی جدید کالاهایی را نیز ارئه میدهد که صرفا برای مخفی کردن بازی با پول است که در پشت پرده این ساختارها جریان دارد.

بازاریابی شبکه ای یک روش تجاری قانونی است. اصل اول آن جذب مخاطب بر اساس واقعیت است. محصولات ارائه شده در بازاریابی شبکه ای ارزشمند و با قیمت درست و عادلانه ارائه میشوند. برخی افراد در بازاریابی شبکه ای بسیار ثروتمند میشوند ولی این بستگی به خود آنها دارد. آنها تصمیم میگیرند که سازمان خود را برای عرضه کالا و خدماتی ارزشمند ایجاد کنند و از آن متنفع شوند.

شرکت های هرمی غیر قانونی هستند و براساس سوء استفاده از افراد ایجاد شده اند. برای یک فرد که در بازاریابی هرمی صاحب ثروت میشود فرد دیگری باید ثروت خود را از دست بدهد. در بازاریابی شبکه ای هر فرد میتواند تلاش خود را چندین برابر کند. مهارت و استعداد برای کمک به دیگران برای موفق شدن منبع درآمد اصلی در بازاریابی شبکه ای است. بازاریابی شبکه ای خود را به عنوان یکی از بخش های اقتصاد ثابت کرده است و روشی است که تجارت های گوناگون در سرتاسر دنیا به آن روی آورده اند.

بازاریابی شبکه ای درباره منفعت طلبی از دوستان و خویشاوندان نیست. چند سال پیش بازاریابی شبکه ای بعنوان خرده فروشی به حساب می آمد. که درآن بر اساس چشم انداز از اشخاص دارای استعداد حمایت می کرد. اشتراک گذاری کالا و خدمات و فرصت ها با مردمی که میشناسیم جزئی از این بازاریابی به حساب می آمد. اکنون هم این موارد از اصول ساختاری این روش بازاریابی به شمار میروند. امروزه مردم از شیوه های بازاریابی پیچیده ای مانند اینترنت، ویدئو کنفرانس ها و سایر روش های بازاریابی از راه دور استفاده می کنند. با این شیوه های بازاریابی دایره فروش و معرفی و بازاریابی محصولات از مرز های کشور میگذرد.

بازاریابی شبکه ای یک تصویر سریع پولدار شوید ارائه نمیدهد. برخی از مردم سودهای کلانی را بسرعت از بازاریابی شبکه ای میبرند. خیلی ها ممکن است گمان کنند این افراد خوش شانس هستند. اما موفقیت در بازاریابی شبکه ای هیچ ارتباطی با شانس ندارد. متاسفانه در بازاریابی شبکه ای برخلاف وعده هایی که داده میشود. پولها به سمت حساب بانکی شما به پرواز در نمی آیند. برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای شما باید از یک سری اصول پایه و پویا تبعیت کنید.

بازاریابی شبکه ای چیست و چگونه ایجاد میشود

 

بازاریابی شبکه ای چیست

بعد از این بحث ها نوبت به تعریف بازاریابی شبکه ای میرسد. بازاریابی شبکه ای یک تجارت جدی برای افراد جدی است. بازاریابی شبکه ای یک سیستم اثبات شده است که در آن طراحی ، ساخت و هزینه های ایجاد تیم به نفع ایجاد یک نقشه راه برای موفقیت شما از بین رفته اند. کافیست که نمونه های موفق را دنبال کنید. سیستم ها اثبات شده و قابل کپی شدن هستند و شرکت های خوبی آنها را تائید کرده اند.

کلید اصلی این است: بازاریابی شبکه ای درباره قدرت نفوذ است. شما میتوانید ساعت کار خود را افزایش دهید. با حمایت و آموزش دیگران درصد کمی از موفقیت آنها عاید شما هم خواهد شد. J. Paul Getty که یکی از بزرگترین بنگاه های ثروت سازی دنیا را ایجاد کرده است. میگوید من یک درصد از منافعی که صد نفر برایم ایجاد می کنند را به صد درصد منافعی که خودم میتوانم کسب کنم ترجیح میدهم. این جمله تعریف بسیار هوشمندانه ای از بازاریابی شبکه ای است.

برای مثال : بیشتر انسان های موفق یک تجارت بر پایه بازارایابی شبکه ای ایجاد کرده اند. آنها هر هفته چند ساعت مشخص کار می کنند، هر ساعت از کار آنها منجر به تولید منافع تجاری زنجیرواری برای آنها میشود. سپس آنها از افراد دیگر حمایت می کنند و به آنها یاد میدهند که چطور کالا و خدماتشان را بفروشند. هر کدام از این افراد هم از افراد جدیدی برای فروش محصولات شرکت حمایت می کنند.

با کمک به مردم که شما خود بصورت شخصی اسپانسر کرده اید برای اسپانسر کردن دیگران، شما در واقع درآمدهای خود را دو برابر کرده اید.

با بازاریابی شبکه ای شما مجموعه ای شامل صد ها و یا هزاران نفر ایجاد می کنید. که به تجارت شما پیوسته اند. شما زمان خود را برای کمک به دیگران صرف میکنیدو فعالیت دیگران به شما سود میرساند.

بازاریابی شبکه ای محدودیت های جغرافیایی ندارد. حداقل سهمیه در بازاریابی فروش در بازاریابی شبکه ای بی معنا است و لزومی ندارد. نیازی با آموزش و مهارت خاص برای پیوستن به بازارایابی شبکه ای نیست. بازارایابی شبکه ای یک تجارت بر پایه کسب و کار خانگی است. که به افراد کمک می کند که کاری بدون پرداخت مالیات داشته باشند. با تجارت شبکه ای میتوان براحتی از مسافرت لذت برد و در ضمن تجارت کرد.

بخش آیا بازاریابی شبکه ای یک کلاهبرداری است بر اساس نوشته های آقای شفلد موسس بازاریابی شبکه ای شفلد. مشاور شرکت تمپ و آریزونا، و موسس چنیدین شرکت بازاریابی چند سطحی یا MLM نوشته شده است.

بازاریابی شبکه ای در ایران

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتم من شخصا دید مثبتی به بازاریابی شبکه ای نداشتم و البته هنوز هم ندارم. ولی برای بحث بازاریابی شبکه ای در ایران دو منبع معتبر و موثق یافتم که قطعا قابل اتکا میباشند. اولی سایت iranhoshdar است که توسط پلیس فتا راه اندازی شده است و اطلاعاتی برای جلوگیری از سرقت های رایانه ای و اینترنتی به افراد می دهد. در این سایت نام و مشخصات شرکت هایی که در ایران مجاز به فعالیت بازاریای شبکه ای هستند را ارائه و جزئیاتی درباره آنها منتشر کرده است. حتی تخلفات آنها را هم میتوانید در این سایت بیابید. این اطلاعات در آدرس http://www.iranhoshdar.ir/Default.aspx?PageNAme=Page&ID=43 ارائه شده است. سایت بعدی که میتوان با اطمینان خاطر به اطلاعات آن رجوع کرد. سایت سازمان صنعت و معدن و تجارت است. با توجه به اینکه قوانین جمهوری اسلامی ایران بصراحت اعطای هر گونه مجوزی برای ایجاد شرکت های بازاریابی شبکه ای را به سازمان صنعت و معدن و تجارت واگذار نموده است لذا سایت این سازمان معتبرترین منبع برای معرفی شرکت های مجاز به انجام این نوع بازاریابی میباشد. سایت وزارت خانه به آدرس http://www.mimt.gov.ir/ میباشد و آدرس سازمان مربوط به شرکت های بازاریابی شبکه ای در زیر دامنه http://www.networkmarketing.mimt.gov.ir/ مبیاشد. همانطور که میدانید یک زیر دامنه تنها توسط مالک اصلی دامنه قابل اجرا است و بنابراین وزارت خانه صنعت و معدن و تجارت رسما و قانونا مسئول زیردامنه های ایجاد شده در سایت خود است. بنابراین بسادگی میتوان اطلاعات این سایت را بعنوان منبعی معتبر مورد استفاده قرار داد.

حال باید ببینیم چگونه میتوانیم در بازاریابی شبکه ای موفق باشیم؟

برای اینکه شما در بازاریابی شبکه ای موفق باشید، باید اصولی را رعایت کنید.

  • کیفیت کالا: محصولاتی که برای عرضه انتخاب می کنید باید کیفیت بالایی داشته باشند تا مشتری آنها را به دیگر محصولات ترجیح دهد. اگر کیفیت کالای شما پایین باشد، دلیلی ندارد مشتری آن را از شما بخرد.
  • مهارت مذاکره و فروش: مهارت های فروش اکتسابی هستند. با کسب این مهارت ها می توانید راهکارهایی افزایش فروش خود پیدا کنید. باید توانایی صحبت با مشتری را داشته باشید. باید فوت و فن صحبت و رفتار با مشتری را بدانید.
  • مهارت تیم سازی و رهبری: همانطور که در بالا اشاره شد یکی از راه های کسب سود در بازاریابی شبکه ای، پورسانتی است که به ازای فعال بودن زیرمجموعه شما برایتان حاصل می شود. پس باید توانایی آن را داشته باشید که افراد زیادی را به مجموعه خود اضافه و در آنها انگیزه ایجاد کنید.
  • مهارت رهبرسازی: همان فرمولی که برای شما کسب سود می کند، برای زیرمجموعه شما نیز صادق است. پس باید توانایی این را داشته باشید که آنها را نیز به رهبرانی سخت کوش و با انگیزه تبدیل کنید.

آیا بازاریابی شبکه ای همان شرکت هرمی است؟

شرکت های هرمی آن دسته از شرکت هایی هستند که اعضا آنها متعهد هستند افرادی را به شرکت معرفی کنند و در ازای سرمایه گذاری آن فرد کمیسیون دریافت می کنند. در واقع در این شرکت ها محصول ملموسی خرید و فروش نمی شود و سرمایه گذاری فرد به عنوان کمیسیون بین افراد بالاتر در این هرم تقسیم می شود. در این ساختار هر چه به راس هرم نزدیک می شوید، سود بیشتری دریافت می کنید. اما اگر در سطوح پایین هرم باشید، هیچ گاه چنین سودی نخواهید داشت، البته اگر متضرر نشوید.
اما در بازاریابی شبکه اصل بر فروش محصول است و سپس می توان در ازای معرفی فرد جدید سود دریافت کرد.

رویای ثروتمند شدن با بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای هم مثل دیگر فعالیت ها نیازمند تلاش و کوشش مستمر است و هیچ ویژگی به خصوصی در آن وجود ندارد که این رشته را به شغلی خاص و درآمدزا تبدیل کند. در واقع مثل هر شغل دیگری شما نان تلاش خود را می خورید.
بر اساس آمارهای منتشر شده تنها ده درصد فروشندگان شرکت Amway از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های مبتنی بر بازاریابی شبکه ای در امریکا و جهان در انگلستان موفق شده اند درامدی کسب کنند. این آمارها اگرچه حکم به عدم موفقیت قطعی همه بازاریاب ها نمی دهند اما نشان می دهند که نمی توان برای همه بازاریاب های شرکت درآمدهای هنگفت ماهیانه را متصور بود. در شرکت های بازاریابی گرچه سران شبکه و اعضای با سابقه که تعداد زیادی زیر مجموعه دارند درآمدهای عالی دارند اما درآمدهای فوق العاده با کار راحت برای برای همه اعضا به ویژه اعضایی که دیر به شبکه پیوسته اند منطقی به نظر نمی رسد.

بازاریابی شبکه ای از نظر قانونی

فعالیت های هرمی در اکثر کشورهای جهان غیرقانونی تلقی می شود ولی به واسطه تفاوت شرکت های بازاریابی شبکه ای با هرمی این فعالیت در برخی کشورها قانونی است. اما با این حال بازاریابی شبکه ای همواره محل انتقاد مراجع قانونی و اقتصادی بوده است.

نماد نشان دهنده وضعیت فعالیت شرکت بازاریابی شبکه ایچند سالی است که این شرکت ها می توانند با دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت کنند. شما با بررسی نماد شرکت می توانید به قانونی یا غیر قانونی بودن کار شرکت پی ببرید. اگر رنگ این نماد سبز بود یعنی مجاز به فعالیت است. اگر زرد بود یعنی مجاز به فعالیت یکماهه برای رفع ایراد و در پایان اگر قرمز بود یعنی موقتا بمدت شش ماه تعلیق شده است. رنگ سیاه هم نشان دهنده اتمام مجوز فعالیت آن شرکت می باشد.

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : بازاریابی شبکه ای, نویسنده : بودای نهان بازدید : 306 تاريخ : دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت: 13:28

نمونه متن درباره ما 

 
 
 
 
 
 
 

هر وبسایت کسب و کاری باید یک صفحه درباره ما داشته باشد. بخش «درباره ما» وبسایت شما مکانی برای بازدیدکنندگان‌تان است که در مورد آنچه که شما چه کسی هستید؟ چه کاری انجام می‌دهید؟، و آنچه که باعث شده کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید، اطلاعات کسب می‌کنند. اینکه آیا در حال ایجاد یک وبسایت جدید برای شرکت هستید و یا می‌خواهید وبسایت موجود را تغییر دهید، باید مقداری از زمان خود را بر روی صفحه درباره ما بگذارید. راه‌های بسیاری برای بهبود آن وجود دارد. اهمیت صفحه درباره ما از آنجایی بیشتر می‌شود که بخواهیم یک بازدیدکننده، به مشتری تبدیل شود. 

ٌصفحه درباره ما

چگونه یک صفحه درباره ما بنویسیم؟

صفحه «درباره ما» شما باید دعوت کننده باشد و شامل موارد زیر باشد:

  • داستان شرکت را به اشتراک بگذارد

اجازه دهید صفحه درباره ما بگوید شرکت چگونه شروع به کار کرده است. یک روایت کوتاهی را به اشتراک بگذارید که انگیزه‌ای برای تشکیل شرکت بوده است. یک نوار زمان (timeline) از آنچه که شرکت انجام داده، ارائه کنید. در این صفحه بیان کنید که چرا شرکت شما در مورد آنچه که انجام می‌دهید پر اشتیاق است و اجازه دهید تا افراد با مطالعه این صفحه تا حد بیشتری با شما و نقاط قوتی که شرکت شما با سایر رقبا در حوزه کاری خود دارد، آشنا شوند. مشتریان دوست دارند وضعیت یک کسب و کار را درک کنند.

  • در مورد داستان افراد بگویید

مشتریان می‌دانند که کسب و کار شما بیش از یک نام تجاری است. در مورد بنیانگذاران و مدیران مهم دیگر بیشتر بگویید و حتی در مورد افرادی که مشتریان با آنها ارتباط برقرار می‌کنند بیشتر صحبت کنید. همچنین برای بیان داستان شرکت و افرادی که در آن کار می‌کنند می‌توانید از تصاویر مناسب استفاده کنید. قرار دادن تصاویر پرسنل و مدیران شرکت در این صفحه می‌تواند در برقراری ارتباط و شناخت از شرکت تأثیر قابل توجهی را داشته باشد.

  • خصوصیات شرکت را نشان دهید

حتی اگر شرکت شما در یک صنعت مالی محافظه‌کارانه است نشان دادن هویت و خصوصیات آن بدان آسیب نخواهد زد. سعی کنید کمی شوخی و طنز در صفحه درباره ما داشته باشید و در نوشتن مطالب این صفحه منافع کاربران و اینکه کار شما چه مزایایی برای آنها خواهد داشت را لحاظ کنید.

نکاتی در مورد طراحی صفحه درباره ما

در اینجا ایده‌هایی که در صفحه درباره ما می‌توانید استفاده کنید بیان می‌شود.

  •  تصویر و بیوگرافی

حداقل یک تصویر و بیوگرافی از هر کدام از عوامل اجرایی شرکت آپلود کنید. اگر شرکت کوچک است اینکار را با همه کارکنان آن انجام دهید. یک بیوگرافی نشاط آور تولید کنید بدان معنا که کمی خلاق باشد. همچنین می‌توانید تصاویری از محیط شرکت و یا کارخانه، عکس از رویدادهای مهم که در آن شرکت کرده‌اید مانند نمایشگاه‌ها و همایش‌ها قرار دهید تا در برقراری ارتباط و شناخت از شرکت تأثیر زیادی را داشته باشد.

  • ایجاد ویدئوی مرتبط با شرکت

ویدئوی کوتاهی در مورد شرکت خود بسازید که در آن امکانات و خدمات ارائه شده توسط شرکت را به صورت کوتاه نشان دهد. جتی می‌توانید مصاحبه‌هایی را با مالک و سایر افراد مهم در شرکت انجام دهید و آنها را بر روی صفحه درباره ما ارسال کنید.     

  • عکس‌ها را به صورت Timeline نشان دهید

آیا شرکت در طول چند سالی که کار می‌کند، عکسها را ذخیره کرده است؟ می‌توانید عکس‌هایی از مکان‌های بازدید شده، تجربیاتی را به دست آورده اید و حتی شروع شرکت عکسهایی بگذارید که این امر کمک می‌کند تا نشان دهید یک شرکت معتبر هستید.

  • شامل لینک‌های شبکه‌های اجتماعی باشد

اگر کسب و کار شما دارای حساب‌های شبکه‌ اجتماعی مانند فیسبوک، ایسنتاگرام، لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی است، آیکون آنها در صفحه درباره ما قرار دهید تا خوانندگان بتوانند براحتی عضو آنها شوند. 

اشتباهات رایج در ایجاد صفحه درباره ما

اکثر صاحبان کسب و کارها نمی‌دانند که چگونه یک صفحه درباره ما مناسب ایجاد کنند و اغلب در ایجاد آن سهل انگاری و بی‌توجهی می‌کنند. اما صفحه درباره ما در بیشتر وبسایت‌ها یکی از صفحات  پربازدید است و این صفحه به نوعی کاربران را هدایت می‌کند و باعث جلب اعتماد آنها می‌شود. در ادامه نمونه‌هایی از اشتباهات رایج بیان می‌شود:

  • بیان طولانی و غیرضروری آنچه که شرکت انجام می‌دهد

این نکته را باید در نظر گرفت که بسیاری از کاربران دوست دارند در مورد تاریخچه و چگونگی شروع به کار وبسایت و تجربه‌های کاری اطلاع پیدا کنند اما باید مطالب این بخش بسیار خلاصه بیان شود و جزئیاتی که بیان آنها ضرورتی ندارد آورده نشود. همچنین در این قسمت باید به کاربران توضیح داد که مزایای این کسب و کار برای کاربران چیست و چه برتری‌هایی نسبت به افراد دیگر در همین حوزه کاری دارد. بنابراین توضیحات را با زبان ساده و با اندکی طنز به خوانندگان خود ارائه دهید.

  • بیان نکردن هدف کلی وبسایت و برتری‌های آن نسبت به دیگران

در صفحه درباره ما صاحبان وبسایت باید بگونه‌ای در مورد محصولات و یا خدمات خود توضیح دهند که برتری‌های خود را نسبت به رقبا بیشتر بیان کرده و بتوانند کاربران را از کیفیت خدمات یا محصولات مطمئن سازند. همچنین مطالب موجود در صفحه درباره ما باید بگونه‌ای بیان شود که باعث جلب توجه خوانندگان شود و احساس کنند به درستی به وبسایت مراجعه کرده‌اند.

  • قرار ندادن اطلاعات تماس و لینک‌های شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از افراد روش‌های ارتباطی مانند شماره تلفن یا ایمیل را بسیار با اهمیت می‌دانند و از آن برای سنجش اعتبار یک سایت و اعتماد کردن به آنها در نظر می‌گیرند. علاوه بر این، چون بیشتر افراد وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارنند حتما آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را در صفحه درباره ما قرار دهید. بنابراین با قرار دادن این اطلاعات کاربران می‌توانند در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین می‌توانید از نظرات سازنده افراد، در جهت بهبود کسب و کار خود استفاده کنید و گاه این نظرات و پیشنهاداتی که از طریق راه‌های ارتباطی به شما می‌رسد ممکن است به فکر شما نرسیده باشد و بسیار سازنده باشند. در نتیجه قرار ندادن آن می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

  • قرار ندادن مستنداتی که نشان دهنده قابل اعتماد بودن مالکین وبسایت است

در صفحه «درباره ما» می‌توانید مستنداتی را در مورد رضایت کاربران و معتبر بودن تجارت خود قرار دهید و بدین طریق اعتماد خوانندگان را جلب کنید و به آنها نشان دهید که وبسایت شما از اعتبار بالایی برخوردار است.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

 

نمونه‌های صفحه درباره ما

ماهیت چگونگی نوشتن یک صفحه درباره ما این است که محتوایی جذاب و گیرا ایجاد کنید. تاریخچه کوچکی از شرکت به اشتراک بگذارید و نیز در آن فاکتورهای انسانی کسب و کار خود را نشان دهید. با یک صفحه «درباره ما» که بازدیدکنندگان را جذب کند و به کسب و کار شما مرتبط کند، می‌توانید نرخ تبدیل‌های بیشتری را برای کسب و کار خود ایجاد کنید. برخی از نمونه‌های خوب صفحه درباره ما در ادامه آورده شده است:

  • Moz 

صفحه موز

موز (Moz) یک شرکت معروف در بهینه‌سازی موتور جستجو است که دارای یک وبلاگ بسیار خوب و حتی مجموعه‌ای از محصولات عالی است که کمک می‌کند به شما ترافیک بیشتری را برای وبسایت خود بدست آورید. صفحه درباره ما آنها یکی از نمونه‌های قوی می‌باشد که تمرکز اصلی صفحه درباره ما Moz یک گرافیک timeline (نمایش وقایع در یک بازه معین) است که به شما تاریخچه‌ای از گذشته و جزئیاتی در مورد دستاوردها، چالش‌ها و تاریخ‌های مهم شرکت را می‌دهد و می‌توانید تصاویر دایره‌ای را در طول مسیر، براحتی بررسی کنید. این امر به شما یک حس واقعی از ثبات و پایداری شرکت را می‌دهد و به شما القا می‌کند که Moz می‌تواند تا سال‌های طولانی در کنار شما باشد. مزیت عمده این نوع صفحه «درباره ما» این است که این نوار زمان (timeline) به شما این امکان را می‌دهد که حس کنید بخشی از داستان آنها هستید و می‌دانید که دقیقا چگونه شرکت شکوفا شده است و چه کارهایی در آن انجام شده است.

  • آدیداس

صفحه درباره ما آدیداس

در صفحه «درباره ما» سایت آدیداس شما به یک سفر گرافیکی توسط تاریخچه شرکت می‌روید. این یک روش بسیار خوب و منحصر به فرد است که به افراد آنچه را که شرکت انجام می‌دهد نشان می‌دهد. در صفحه درباره ما آدیداس اطلاعات زیادی می‌توان پیدا کرد؛ از تاریخچه برند، از استراتژی‌ها و برندهای مختلف تحت آدیداس را در این صفحه پروفایل می‌توان یافت. علی رغم همه این اطلاعات ظاهر کم را حفظ کرده است. بنابراین می‌توانید خلاق باشید. از این رو یک گرافیک فوق العاده می‌تواند یک تجربه کاربری باور نکردنی را منجر شود. اگر می‌خواهید اینکار را انجام دهید پیشنهاد می‌شود که تنها در بخشی از صفحه و نه در کل صفحه استفاده کنید؛ به این دلیل که ممکن است در زمانیکه شما به دنبال اسکن اطلاعات به طور سریع هستید آزار دهنده باشد.. بدین ترتیب می‌توانید مطمئن می‌شوید در صورتی که گرافیک عمل نکند (نشان داده نشود) افراد می‌توانند موار دیگر را دریافت کنند.

  • Mail Chimp

صفحه درباره ما

همانطور که می‌دانید Mail Chimp یکی از سرویس دهندگان ایمیل مارکتینگ معروف در جهان می‌باشد که یک نسخه رایگان برای ارسال ایمیل به صورت انبوه در اختیار شما می‌گذارد. صفحه «درباره ما» آن یک نمونه عالی می‌باشد؛ به این دلیل که تصویر مهربانی و خونگرمی کارکنان با نام کسب و کار فعلی آنها ترکیب می‌شود. این در واقع صفحه‌ای برای فروش به صورت هوشمندانه است. آنها یک پاراگراف در مورد خود می‌نویسند و سپس بیان می‌کنند:
"... اما دیگر صحبت در مورد خودمان کافی است - بگذارید در مورد شما صحبت کنیم. خواه اینکه دارای یک کسب و کار باشید و یا اینکه خبرنامه‌های ایمیل را برای مشتریان خود مدیریت می‌کنید، به یک سرویس ایمیل مارکتینگ نیاز دارید تا از موارد پیچیده جلوگیری کند و بتوانید بر روی کار خود تمرکز کنید». همچنین تمرکزی بر سایر عناصر شرکت به دور از خدمات اصلی آنها مانند تعامل اجتماعی و فرهنگ وجود دارد.

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

 

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : متن درباره ما, نویسنده : بودای نهان بازدید : 290 تاريخ : دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت: 13:25

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای مطالب سایت

 
 
 
 
 
 
 

شاید مهمترین قدم برای نوشتن یا ویرایش یک مقاله قبل از سئو (SEO) این باشد که کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید. این امر نیز می‌تواند یکی از مهارت آمیزترین استراتژی‌های سئوی محتوا باشد. در صورتی که عبارت کلمه کلیدی مناسبی را برای مقاله بیابید و آن را به صورت جذاب و خوبی بنویسید مقاله شما می‌تواند در صفحه اول رتبه بندی موتورهای جستجو برای آن عبارت کلیدی قرار بگیرد.
عبارت کلمه کلیدی هدف می‌تواند دو یا چهارکلمه‌ای (و یا حتی بیشتر) باشد که موضوع اصلی یا پیام مقاله را بیان کند. در حالی که یک مقاله خاص ممکن است در موتورهای جستجو برای تعدادی از کلمات کلیدی مختلف رتبه بگیرد؛ بهترین عبارت کلمه کلیدی هدف آنچه را که مقاله می‌گوید، منتقل می‌کند و از این رو بیشتر از سایر کلمات کلیدی مهم می‌باشد. 

 

 

انتخاب کلمه کلیدی

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

 

 

کلمه کلیدی بخش قابل توجهی از عنوان (headline) و عنوان متا (meta title) را تشکیل می‌دهد – زیرا اینها معمولا اولین بخش مقاله شما هستند که یک خواننده بالقوه خواهد دید و در حد نانو ثانیه بیشترین احتمال را دارد که یک خواننده بالقوه را جذب کند و یا از دست بدهد. همچنین مطالعه کلمه کلیدی که افراد برای جستجو انجام می‌دهند، شما را به یک نویسنده و ویرایشگر بهتر تبدیل خواهد کرد. به عبارت ساده، تحقیق به شما بینشی می‌دهد که چگونه مخاطب بالقوه شما فکر می‌کند و به دنبال چه اطلاعاتی می‌باشد. پس از داشتن عنوان با کلمه کلیدی هدف قوی، فکر نکنید سئوی شما تمام شده است. آنچه که با تحقیق کلمه کلیدی بدست می‌آورید، می‌تواند از طریق کل نوشته یا فرایند ویرایش اعمال شود تا قابلیت خواندن یا قابلیت جستجوی مقاله بهبود یابد. هدف نهایی در اینجا تنها خوشنود سازی الگوریتم موتورهای جستجو نیست. این امر برای ایجاد یک مقاله بهتر با قابلیت دسترسی آسان‌تر توسط مخاطب بالقوه آن است. باید در نظر داشت انتخاب کلمه کلیدی فرایندی یکباره نیست و تا زمان وجود وبسایت و تجارت شما ادامه خواهد داشت. به فرایند انتخاب کلمه کلیدی مناسب، Keyword Research گفته می‌شود. در ادامه می‌توانید گام به گام در مورد چگونگی انتخاب مناسب کلمه کلیدی هدف برای یک مقاله بیشتر بدانید و در این مقاله می‌خواهیم به درستی تشخیص دهیم چه کلمات کلیدی مناسب است و باید از کجا شروع کنیم و در نهایت به چه چیزی برسیم.

راهنمای انتخاب کلمات کلیدی

1- مقاله را بررسی کنید

به طور کلی قبل از نوشتن مقاله‌ها باید فکر کنید و بررسی کنید چه نیازهایی مخاطبان شما دارند و چه مقاله‌ای در حوزه کاری خود بنویسید که بتوانید مخاطبان را به صورت هدفمند به سایت خود هدایت کنید. موضوع اصلی مقاله چیست؟ مزیت اصلی آن برای خواننده چیست؟ چه پرسش‌هایی را پاسخ می‌دهد؟
مثال: یک مقاله در مورد مزایا و معایب کفپوش چوب پنبه – چرا آن سبز است؟ جوانب مثبت و منفی آن برای اتاق‌های مختلف خانه، گزینه‌های مختلف رنگ ها و بافت‌ها، چقدر هزینه آن می‌شود و غیره.

2- در مورد کلمات کلیدی خود را فکر کنید 

پس از درست کردن لیست کلمات کلیدی خود، نوبت آن است که ببینید بهترین گزینه‌ها چه هستند و از بین آنها کلمات کلیدی که به بهترین شکل هدف و موضوع وبسایت را بیان می‌کنند، انتخاب کنید. به این طریق که از خودتان بپرسید اگر بخواهید مقاله‌ای در این موضوع پیدا کنید چه باید جستجو کنید؟ و یا اینکه محتوای مفیدی برای کاربران دارد تا بتواند آنها را جذب وبسایت کند؟ 
پس از پرسش این سؤالات، بسیاری از کلمات انتخابی موجود در لیست، به دلیل عدم ارتباط مناسب با موضوع سایت حذف خواهند شد.

3- میزان رقابت پذیری کلمه کلیدی

برای انتخاب یک کلمه یا عبارت کلیدی خاص، بهترین کار برای شروع کلمات کم رقابت است. به این دلیل که هر چقدر وبسایت‌های بیشتری وجود داشته باشند که بخواهند برای یک عبارت کلیدی خاص به صفحه اول بیایند، رقابت سنگین‌تر شده و در نتیجه تلاش بسیار بیشتری باید برای سئوی سایت انجام داد. بنابراین در ابتدا با کلمات یا عبارت‌های کلیدی کم رقابت شروع می‌کنیم و به تدریج با افزایش اعتبار وبسایت، وارد عرصه‌ی رقابت با وبسایت‌های قوی‌تر می‌شویم.

4- آیا تحقیق کلمه کلیدی خود را انجام داده اید؟

در این مرحله یکی از منابع می‌تواند استفاده از Google Keyword Planner باشد. ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی متعددی وجود دارد که دارای انواع گزینه‌های مختلفی هستند. برخی از آنها رایگان و برخی پولی هستند. پس از تهیه لیستی از کلمات کلیدی، باید تمام آنها را یکی یکی بررسی کنید و ببنیید در ماه هر کدام چند بار جستجو می‌شوند. به این دلیل که برخی وبسایت‌ها پس از ماه‌ها تلاش برای سئوی خود، برای کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل می‌آیند که جستجو نمی‌شوند. بنابراین میزان جستجوی کلمه کلیدی که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. استفاده از این ابزار سخت نیست، هنگامی که ابزار رایگان گوگل را باز می‌کنید، با وارد کردن بهترین عبارت (ها) از لیست خود در جعبه «کلمه یا عبارت» شروع کنید. کادر وبسایت را خالی بگذارید مگر اینکه بخواهید نتایج را برای کلمات کلیدی که باعث ترافیک وبسایتان می‌شود محدود کنید.

5- نتایج را بررسی کنید

در بالای لیست نتایج، عبارت‌هایی را که جستجو کرده‌اید خواهید دید. در زیر آن عبارت‌های مرتبط را خواهید دید. ستون‌های سمت راست عبارت حجم جستجو و روند جستجو را به روش‌های مختلف نشان می‌دهد و چندین گزینه برای مرتب‌سازی و سفارشی‌سازی اطلاعات وجود دارد. پس از اینکه با استفاده از این ابزار کلمه کلیدی کار خود را شروع کردید، گزینه‌های سفارشی‌سازی را بررسی کنید. اما در حال حاضر، توصیه می‌شود بر روی ستون جستجوهای ماهانه جهانی تمرکز کنید.
شماره‌های حجم جستجو را برای عبارتی که جستجو کرده‌اید و هر یک از عبارت‌های مربوطه‌ای که بدرستی موضوع مقاله را منعکس می‌کند، بنویسید. ممکن است لازم باشد چند بار مراحل سه و چهار را برای پیدا کردن عبارات خوب تکرار کنید و یا ممکن است گزینه‌های خوبی را بلافاصله پیدا کنید. 
مثال: کف‌های چوب پنبه (90.500)، کفپوش چوب پنبه (74.000)، جوانب مثبت و منفی کفپوش چوب پنبه (5.400)، قیمت‌های کفپوش چوب پنبه (1.600)، هزینه کفپوش چوب پنبه (1.000).
حتی اگر به گروه‌های شماره‌ها نگاه کنید، فراموش نکنید که این شماره‌ها افراد واقعی را که از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعاتی که مقاله شما ارائه می‌دهد، نشان می‌دهند. اگر مطمئن نیستید که آیا یک عبارت خاص با موضوع مقاله شما منطبق است یا شما به کلماتی پرداخته‌اید که می‌تواند معنای مختلفی در زمینه‌های مختلف بدهد، گوگل بیان می‌کند. نتایج به شما نشان خواهد داد آنچه را که موتورهای جستجو به عنوان نتایج مرتبط برای آن عبارت در نظر می‌گیرند. همچنین جستجوی گوگل عبارتی را نشان خواهد داد که رقابت برای آن عبارت باشد.

6- کلمات کلیدی طولانی را انتخاب کنید

ممکن است در ابتدا فکر کنید کلمات کلیدی کوتاهتر بازدهی بیشتری دارند اما استفاده از عبارات کلیدی طولانی و خاص علاوه بر بهبود سریعتر رتبه بندی خود، بازدید کنندگان بیشتری را نیز به وبسایت شما هدایت خواهید کرد و فروش شما را افزایش خواهید داد. به طور کلی سئوی کلمات کلیدی طولانی‌تر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه‌ تک بخشی آسانتر است، همچنین دارای دقت بیشتری است و می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی طولانی‌تر مخاطب خاص خود را شناسایی کنید؛ به عنوان مثال شخصی که قیمت تبلت سامسونگ در تهران را جستجو می‌کند دقیقا مخاطب شماست.
در حالیکه یک عبارت کوتاهتر و عمومی‌تر ممکن است حجم جستجوی بسیار بیشتری از یک عبارت خاص‌تر و طولانی‌تر داشته باشد، اما افرادی که کلمه کلیدی طولانی‌تر را جستجو می‌کنند متمرکزتر و دقیق‌تر هستند. به طور کلی، هنگامی که افراد برای کلمه کلیدی کوتاهتر و گسترده‌تر جستجو می‌کنند آنها در ابتدای تحقیق هستند و احتمالا جستجوی خود را به طور سریع برای موردی خاص‌تر مشخص می‌کنند. هنگامی که افراد برای عبارت‌های خاص‌تر و طولانی‌تر جستجو می‌کنند آنها نزدیکتر به نرخ تبدیل می‌شوند که می‌تواند هر کدام یا همه موارد زیر باشد: مقاله را مطالعه می‌کنند، آن را در فیسبوک به اشتراک می‌گذارند، در خبرنامه شما ثبت نام می‌کنند، مشترک مجله شما می‌شوند و غیره. این روزها، رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی طولانی بیشتر از همیشه مهم شده است. افراد به طور فزاینده‌ای در حال افزایش برای استفاده از موتورهای جستو هستند و به همان اندازه میزان اطلاعات این موتورها همچنان به طور گسترده‌ای در حال افزایش و در دسترس است. در یک تبادل ایمیل مرتبط با جاش لوئون، بنیانگذار دفتر امور خارجه، اظهار داشت که «نزدیک 60% عبارت مورد جستجوی کاربر سه کلمه‌ای یا بیشتر است و بیشترین رشد برای جستجوهای شش تا هفت کلمه‌ای است». 

7- کلمات کلیدی خود را با عنوان منطبق کنید

به لیست کلمات کلیدی هدف خود نگاهی بیاندازید و عنوان‌های مختلفی برای مقاله خود بنویسید. اگر بخواهید مقاله در صفحه اول برای کلمه کلیدی رتبه بگیرد، بهتر است با به کار بردن عبارت کلیدی در عنوان شانس خود را افزایش دهید. بهتر این است که عنوان را با عبارت کلمه کلیدی هدف آغاز کنید. یک عبارت کلیدی قوی در ابتدای عنوان برای الگوریتم موتورهای جستجو خوشایند خواهد بود. همچنین این امر توجه خواننده را در زمانیکه آنها دقیقا همان عبارت را بر روی صفحه نتایج جستجو در زمان جستجو برای یک عنوان مشاهده می‌کنند، سریع جلب خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که عنوان نهایی شما باید واضح و جذاب و نیز با زبان طبیعی باشد. 

چند نکته مهم برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو و استفاده از آن ها در صفحات سایت

طبق روش های زیر کلید واژه های مختلفی برای سئو بدست خواهید آورد، برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی و کار روی آن ها، همواره نکات زیر را مد نظر خواهیم گرفت:

 
  • هر کلمه کلیدی دارای کلمات مشابه دیگر یا واژه  های هم معنی دیگری است که می باید آن ها را نیز برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو ، در نظر بگیریم.

  • هر کلمه یا عبارت دارای LSI هایی در سرچ های گوگل می باشد که می باید حتما آن ها را برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو ، در نظر بگیریم.

 
  • هر مفهوم کلیدی (کلمات کلیدی مشابه و هم حوزه) را برای یک صفحه و ساخت آن استفاده کنید. این یعنی استفاده از هر صفحه فقط برای یک مفهوم کلیدی مشخص. این امر باعث افزایش کیفیت سئو داخلی صفحات سایت خواهد شد.

    همین طور هر صفحه باید شامل یک مفهوم کلیدی باشد.

  • در هنگام ساخت یک صفحه برای یک کلمه کلیدی (یا  همان مفهوم کلیدی) و انجام سئو بر روی آن ، حتما از کلمات مشابه آن در همان صفحه استفاده کنید.

  • در صورتی که در حوزه مورد فعالیت ، کلمات کلیدی مشابه زیاد بوده و همین طور محتوا برای آن زیاد می باشد، می توانید از کلمات مشابه مفهوم کلیدی در ساخت سایر صفحات و یا ساخت دیگر صفحات فرود یا Landing Page ها استفاده کنیم.

  • سعی کنیم از کلمات کلیدی و کلمات مشابه آن و همین LSI های مربوط به آن ها، برای تولید محتوا سایت خود استفاده کنیم.

  • برای تولید محتوا در سایت خود، باید پس از انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو ، برنامه و پلنی برای اجرا سئو داشته باشیم که در بخش های زیر به طور کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در واقع برای هر کدام باید یک action plan خاص داشته باشیم تا به اهداف یا همان target های خود در سئو برسیم.

  • عموما کلمات کلیدی اصلی در مورد موضوع اصلی سایتی می باشد که بر روی آن کار می کنیم. به دلیل اینکه ممکن است سختی کلمات کلیدی اصلی یا همان Keyword Difficulty  آن ها زیاد باشد، می توانیم در ابتدا تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی فرعی بگذاریم و اسیر رقابت بالا و سنگین کلمات کلیدی با سختی زیاد نشویم.

  • در صفحاتی که با کلمه کلیدی اطلاعات محور، کار سئو را انجام می دهیم، بهتر است از CTA استفاده شود تا مشخصات بازدیدکنندگان گرفته شود. این اطلاعات بسته به Landing Page های ساخته شده برای آن، ممکن است متفاوت باشد (در بعضی موارد ایمیل یا تلفن و یا سایر موارد مشابه برای ارتباط گرفتن با مشتریان و ترغیب آن ها به فروش محصولات یا خدمات)

  • علاوه بر کلمات کلیدی ، می باید عبارات شامل کلمات کلیدی را هم برای انجام سئو مدنظر داشته باشیم.

 

شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.  تبلیغات گوگلبرای موتورهای جست و جو و همچنین  سئو و بهینه سازی سایت از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید.

تبلیغات میان متنی

 

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : انتخال کلمات کلیدی مناسب, نویسنده : بودای نهان بازدید : 247 تاريخ : دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت: 13:21